Monday, September 22, 2014

KENAPA PERLU BACA BLOG PARENTING

Bismillahirrahmanirrahim...

Dulu masa zaman bujang adalah saya baca juga blog parenting bagai ni tapi masa tu macam tak kisah sangat..tapi sekarang bila dah bergelar zaujah dan lebih-lebih lagi bakal bergelar ibu, rasa penting sangat blog parenting ni..macam-macam info kita boleh dapat dan kadang tu rasa macam 'aih, baru pula tau tentang perkara ni..' nampak tak kepentingannya kat situ..hehe.

Tambah pula, tak semua orang suka nak bertanya tentang kemusykilan bab-bab parenting ni..ada yang segan, tak tau nak tanya dengan siapa..(saya lah tu orangnya) maka masa tu kita akan nampak blog-blog parenting ni sebagai jalan penyelesaian terbaik..mudah kan, kan..kan :)

Kadang tu pula kita dah terbiasa dengan amalan parenting turun temurun sejak dari kecil..kita tengok dari mak ayah atau saudara mara lain..tapi bila kita baca, rupanya ada yang tak betul atau tak kena dengan amalan-amalan tu..kita lah yang patut mengubahnya kan ke arah yang lebih baik atau lebih betul..bukankah dah untung di situ, cewah!

Dalam blog parenting juga kita boleh adakan perkongsian maklumat atau soal jawab tentang apa juga kemusykilan yang terlintas..boleh terus tanya kat owner blog atau berbalas-balas komen ke kat ruang komen blog parenting tu. Setakat ni saya tak pernah lagilah nak soal-soal jawab tapi saya suka juga baca komen-komen kat setiap entri..boleh dapat maklumat juga dari perkongsian blogger lain..

Sebab tu lah bagi saya sendiri sangat-sangat perlu untuk kita baca blog parenting ni..dan antara 3 blog parenting yang saya suka baca ialah:






 photo Banner-Segmen-Melastik-Bintang.png

Entri hari ni adalah penyertaan untuk segmen blog melastik bintang.. segmen yang mudah, ringkas dan bermakna :) nak join klik je url melastik bintang kat atas atau pada banner ye :)

7 comments:

  1. betul.. kalau kita tak tahu kita kena rajin membaca dan bertanya nak lagi soal parenting ni.. parenting ni luas.. bukan setakat waktu preggy je..malah waktu lepas preggy pun kena ambil tahu...

    terima kasih kerana sertai segmen ni..=) teruskan membaca blog parenting

    ReplyDelete
  2. Sama-sama MB ☺ insyaAllah x akan jemu bc parenting blog ☺

    ReplyDelete
  3. Selagi ada masa membaca, banyakkan ilmu berkaitan parental. Nnt dah jadi parents senang kan? Xdelah kelam kabut.

    www.rinaprettyhealthy.com

    ReplyDelete
  4. dulu aima pun sama. setakat membaca je. skg ni bila dah masuk satu peringkat yg memang perlu kita sedia dan lengkapkan diri, membaca parenting blog tu dah tentunya. ilmu memang kita kena cari. kan,

    ReplyDelete
    Replies
    1. btul 2 aima..rs pntg sgt2 tau. Rs mcm xckup2 lg apa yg dah dibc sblm ni.

      Delete
  5. Lagilah kalau kita ni dok jauh dr family... baca pasal parenting ni dah jadi satu perkara wajib.

    ReplyDelete