Tuesday, September 9, 2014

KISAH DI SEBALIK WANITA BERHIJAB INI

Bismillahirrahmanirrahim...

Alhamdulillah sudah agak lama saya mengenakan hijab sepenuhnya..sejak hari pertama memasuki sekolah menengah agama (SMKA), saya dah tak pernah keluar ke mana-mana tanpa berhijab..syukur yang amat atas hidayah yang diberiNya kerana mengekalkan istiqamah ini dalam menunaikan tuntutan agama.

Sejak zaman berzaman yang saya dah mula bertudung tu, banyak jenis syampu yang saya dah pernah cuba..semua pun tak pernah mendatangkan hasil dalam menyingkirkan si musuh utama rambut-kelemumur. Sampai saya dah tak tau nak guna dan cuba syampu apa lagi.

Zaman beredar dan masa berganti..bila dah jadi anak dara sunti idaman malaya (saya tipu), akhirnya saya temui satu penawar untuk masalah kelemumur yang tiada kesudahan.. jeng-jeng!


Bila dapat tau limau nipis ni boleh hilangkan kelemumur, saya terus dah tak pandang syampu..hari-hari dok cerita kat orang sekeliling yang limau ni baik untuk rambut dan kulit kepala..jadilah kerja saya memetik limau nipis ni kat sebelah rumah tiap-tiap hari.

Sebulan dua boleh lah tahan nak petik limau kat pokok, tu pun buahnya bukan sentiasa ada..akhirnya saya mula penat dengan aktiviti petik memetik ni. Saya inginkan sesuatu yang lebih mudah dan cepat untuk rambut ini..

Suatu hari saya terpandangkan iklan Heliza Helmi di tv..ala iklan dia pakai shawl hijau lepas tu baju suram. Dia balik kampung naik bas tu..dia sorang je dalam bas tu paling menyerlah dengan shawl hijau tu. Rupanya iklan syampu..sunsilk lagi. Tengok-tengok syampu tu terbayang pula limau nipis yang saya dah bosan tu. Tak buang masa esoknya saya terus cuba syampu tu..haha.

Yup! rasa segar dan kulit kepala bersih je..rambut pun wangi je. Sesuai sangat untuk wanita yang berhijab. Bila buka je tudung, semerbak bau syampu tu menusuk hidung. Anda semua pun patut cuba pakai syampu Sunsilk Lively Clean & Fresh..diperkaya dengan vitamin citrus complex lagi, memang sangat sesuai untuk wanita muslimah dalam memelihara rambut dan kulit kepala masing-masing..cubalah:) Paling penting dapat beribadah dengan khusyuk tanpa kegatalan kulit kepala atau bau masam yang buat kita tak selesa.


Sekarang ni sunsilk tengah adakan contest Sunsilk Lively Clean & Fresh-Menemanimu Sejak Tahun 2000..khas buat wanita berhijab berkongsi kisah inspirasi mereka bersama sunsilk. Jom lah join ramai-ramai, ada hadiah utama juga saguhati buat 10 orang pemenang. Untuk tahu lebih lanjut lagi klik lah sini...sunsilk menemanimu.

Saya dah kongsi inpirasi saya..anda bila lagi??


0 comments:

Post a Comment

    © Friends Forever Template by Emporium Digital 2009

Back to TOP