Saturday, May 31, 2014

BELAJAR SAMBIL MELAWAT

Bismillahirrahmanirrahim...


Alhamdulillah berjaya juga saya menguruskan lawatan sekolah pada tahun ni dengan jayanya..segalanya berjalan lancar dan urusan kami dipermudahkan sepanjang program berlangsung. Tahun ni kami memilih Petrosains Playsmart dan Perpustakaan Negeri Sabah (HQ) sebagai lokasi lawatan..memudahkan sebab kedua-duanya berada di bangunan yang sama..jangan ingat sabah tak ada petrosains, hehe..


Memandangkan murid-murid kami tak ramai, kami agihkan mereka menaiki kenderaan guru-guru untuk ke lokasi lawatan..lebih kurang 10 buah kereta yang kami gunakan untuk membawa semua peserta dan guru.



Kami semua berkumpul di perkarangan rumah guru besar awal pagi sebelum bertolak..




Kami sampai dalam jam 9.30 pagi..




Sebelum masuk haruslah ditaklimatkan terlebih dahulu..hehe



Murid-murid ditaklimat di dalam petrosains..



Aktiviti yang disediakan untuk murid-murid..



Kami pula dengan aktiviti kami sendiri.. lalala.













Banyak game yang berfaedah kat dalam ni.. kami pun tumpang sekaki mencuba.. hehe



Menari pun ada..ala-ala senamrobik, masing-masing boleh pilih lagu..



Mini hitachi..ala yang korek pasir & tanah tu.. kat sini boleh try korek pasir buatan dengan mini hitachi ni..



Haha..tak mau ketinggalan juga mencuba



Abang tak puas hati saya dah cuba, tu yang dia pun cuba juga, haha



Solat jamak taqdim dan qasar di masjid IPG gaya... sebelah lokasi kami tu saja



Sempat lagi ambil gambar jurukamera kami tu..



Makan pun kena ambil gambar..lalala



Sesi kedua di perpustakaan..



Aktviti yang disediakan untuk murid-murid.. macam biasa kami pun tumpang bergembira, hehe.



Masa bercerita..



Minum petang.. yeah!



Bertukar cenderamata..







Alhamdulillah selesai lawatan untuk tahun 2014.. semoga tercapai segala objektif yang kami rancangkan untuk program ini..murid gembira guru seronok..:)




    © Friends Forever Template by Emporium Digital 2009

Back to TOP