Tuesday, April 28, 2015

BENGKUNG SAYA GUNA SELEPAS BERSALIN

Bismillahirrahmanirrahhim...

Eh, bersalin caeserean mana boleh pakai bengkung..nanti effect kat tempat luka! Ish..ish..boleh je lah sebenarnya. Sangat-sangat boleh tau..saya sebagai seorang yang berpengalaman bersalin czer sangat galakkan anda pakai bengkung.

Ewah..kalah doktor pula cara bercakap tu, hehe. Mula-mula saya pun tak berani nak pakai bengkung, takut woo tempat luka tu terjejas. Tapi segalanya berubah bila saya baca blog namee roslan, ada dia buat entri tentang bengkung. Kebetulan namee pun dah 2x bersalin czer..memang senior lah sangat kan, hehe. Baru tau kalau czer kena pakai bengkung jenis pelekat tu..yang tali-tali tak boleh tau.

Kebetulan masa baca tu saya masih kena ulang alik ke klinik tiap hari sebab bawa zahrah cek kuning..bayangkan dengan luka lagi, jalan laju tak boleh lepas tu kena ampuh perut dengan tangan sepanjang perjalanan supaya tak sakit bila lalu jalan tak rata..

Masa hari kelima lepas bersalin kot saya gagahkan diri ke watson cari bengkung jenis tu..serius murah sangat, jumpa yang harga rm12 lebih (belum ada GST). Laju je saya beli sambil senyum happy dapat bengkung murah..haha.

Lepas pakai bengkung tu, dah boleh jalan laju sikit dan bergerak aktif sebab dah kurang rasa sakit dan tiada lagi peristiwa ampuh perut berlaku melainkan jika bengkung dibuka..Bila naik kereta pun rilek je, dah tak rasa sakit bila terhentak atau lalu jalan tak rata..yeah! 

Tapi lepas setengah bulan guna bengkung tu saya mula rasa tak best...sebab dia murah, maka kualiti pun kurang.  Bengkung tu jadi longgar dan tak fit. Terus tak nak pakai dah..tapi masa 1st time kami bawa zahrah jalan-jalan, agak lama juga saya kena dukung dia dan masa tu memang tak pakai bengkung tu. Akibatnya kat bahagian atas tempat luka tu bengkak..terus menyesal tak pakai bengkung dan kami ambil pengajaran yang saya tak boleh dukung zahrah lama sangat.

Lepas je peristiwa tu, saya tak fikir panjang terus order bengkung moden..haha. Walaupun mahal tapi tak apalah bukan nak guna sekarang je tapi boleh guna sampai bila-bila..walaupun abang bising juga sebab mahal tapi yang penting kualiti dan fit, hehe. Sambil-sambil tu boleh kempiskan perut juga...lalala.


Siap dapat sepit rambut lagi..free gift untuk zahrah :-)

Kalau nak order boleh whatsapp puan sara : 014-8371485..

Selamat bergerak aktif selepas czer dan selamat menjadi langsing juga..lalala :-)

2 comments:

  1. bagus bah ada sudah bengkung moden ni..mo guna pun senang kan... penting bila lepas bersalin :)

    ReplyDelete
  2. Ya btul tu..sgt praktikal utk yg bsalin czer tu, hehe.

    ReplyDelete