Monday, April 13, 2015

TEMUJANJI FISIOTERAPI

Bismillahirrahmanirrahim...

Saya tak pasti samada setiap orang yang bersalin secara LSCS tu memang kena jalani fisioterapi ke tak, tapi saya memang jalaninya..masa dekat wad lagi saya digalakkan buat senaman kegel lepas je sehari bersalin. Lepas tu pula diberi temujanji seterusnya selepas 6minggu bersalin..

Awal bulan hari tu saya pun pergilah temujanji tu dengan ditemani abang..tak sangka pula saya kena buat beberapa jenis senaman untuk memulihkan semula otot-otot yang terlibat masa mengandung dan pembedahan hari tu.

Antara senaman yang diajar dalam sesi fisioterapi tu..


Ni senaman kegel..sebelum keluar dari hospital dah kena suruh buat dan amalkan :-)




Senaman-senaman kat atas bukan sahaja diajar masa saya hadiri temujanji tu, tapi juga saya kena amalkan setiap hari..kata je tiap hari tapi entah berapi kali dah skip, haha.

Ingatkan temujanji hari tu berakhir di situ, rupanya dapat temujanji baru lagi bulan mei nanti, sebelum habis bercuti. Entah senaman apa pula yang akan diajar..mujur temujanji tu sekejap saja, hanya setengah jam..

Oklah..nak buat senaman dulu, dah berapa kali dah skip..tadaa :-)



0 comments:

Post a Comment

    © Friends Forever Template by Emporium Digital 2009

Back to TOP