Monday, September 1, 2014

TIJARAH KE??

Bismillahirrahmanirrahim...

Hari tu masa cerita kisah terlanggar ayam ada cerita sikit tentang bisnes jual ayam kami suami isteri..okey sebelum kami jual di rumah mak saya je, jual dari rumah. Maksudnya siapa nak beli part ayam atau makanan sejuk beku lain macam sosej dan nugget macam tu boleh datang je kat rumah. 

Mula lepas raya hari tu, kami suami isteri dah kembangkan lagi sayap perniagaan itu (cewah!) dengan berniaga di tapak tamu.. hehe. Alhamdulillah agaknya rezeki baby kot, segala urusan perniagaan kami dipermudahkan. Kami meniaga setiap pagi ahad pada setiap minggu. Saya tak ikut pun, yelah dalam keadaan mengandung macam ni memang tak lah kan ikut meniaga. Saya cuma tolong abang siapkan barang-barang niaga kat rumah je dan tolong apa yang patut.. mak mertua dan adik-adik ipar yang tolong abang meniaga kat tamu.. syukran semuanya:)

Itulah gerai kami di tapak tamu




Antara barang-barang jualan..sayur-sayur dan buah-buahan tu orang tumpang:)

Alhamdulillah semoga perniagaan kami akan semakin berkembang maju..insyaAllah. Nak bergelar tijarah yang berjaya lah katakan.. hehe. Doakan kami suami isteri ya:)

2 comments:

  1. Alhamdulillah.. tahniah kamu bedua hehehe semoga semakin maju dan terusssss maju :) lepas ni buli buka kadai long.. amin..

    ReplyDelete
  2. Amin....thanks tuk doamu suel☺doa yg baik2 tuk kamu jg😊

    ReplyDelete

    © Friends Forever Template by Emporium Digital 2009

Back to TOP