Tuesday, January 6, 2015

TRIP TO LABUAN

Bismillahirrahmanirrahim...

Akhirnya hajat nak ke labuan tercapai juga setelah dirancang dari pertengahan tahun tak silap..alhamdulillah Allah permudahkan segala urusan kami sepanjang perjalanan dan juga sepanjang trip itu..lalala. Walaupun sebelum nak pergi tu hati ada sedikit berat nak berangkat memandangkan minggu kami nak pergi tu majlis kahwin kakak sepupu..mujurlah dapat adjust juga masa dan tarikh keberangkatan tu dan dapat balik sama-sama meraikan walimah kakak sepupu tu..alhamdulillah:)

Mengikut plan asal, kami akan berada di labuan selama 3hari 2 malam..tapi masa dalam feri ke labuan, kami dimaklumkan dari penumpang sebelah tempat duduk yang tiket feri untuk balik ke menumbok dah habis untuk 26hb..kena balik 27hb juga. Makanya sampai je kat terminal labuan kami terus beli tiket untuk balik..alhamdulillah masih ada tiket balik pada 26hb..yeah!

Lepas selesai hal tiket, kami kena selesaikan pula hal tempat tinggal..wawawa. Homestay yang abang dah booking still penuh dan masih tak boleh cek in masuk pada hari kejadian..maka bermulalah misi kami pada petang tersebut round 1 bandar dan menghadap smartphone masing-masing menggogle cari tempat kediaman. Serius semua hotel dah penuh untuk family room..tau sajalah bila datang bercuti memang pada waktu cuti. Nasib kami sangat baik bila makcik abang yang kerja kat labuan bawa kami ke 1 homestay betul-betul sebelah berek polis dan tak jauh dari Ujana Kewangan..dalam 5 minit je kot jarak dia. Syukur sangat homestay tu masih kosong masa kami d
atang..phewww.

  
Ni view masa baru nak pergi..stay kat atas feri, semua boleh nampak:)
 
Secara ringkasnya inilah dia homestay kami sepanjang kat labuan tu..selesa juga lah:)

Sebelum jalan-jalan haruslah welfie dulu pada hari kedua kami di sana..lalala

Ahli rombongan kami termasuk abang yang jadi jurukamera..ni 1st tempat yang kami pergi, Muzium Chimney:)


Destinasi seterusnya..Taman Burung.

Sangkar gergasi..ada banyak dan semuanya bersambung-sambung.


Yeah..sempat posing dengan ostrich, haha. Macam tau-tau je ostrich tu kita nak gambar dengan dia..lalala



Teringin nak main tapi gergasi sangat..terus jadi tak pandai main, haha.

Abang sempat candid gelagat budak-budak main kereta kat situ:)

 
Next..ke Pantai Batu Manikar pula kami.


Hari last..nak balik dah..

Sementara tunggu feri nak balik sempat lagi tambah koleksi coklat di terminal:)

Lepas tinggal kereta kat bawah kami pun naik atas dan stay dengan penumpang lain..

Total tambang feri masa pergi dan balik..masa balik murah sikit sebab tak ada cukai. Tambang kenderaan RM50 dan penumpang pula RM2.50..

Fuhh..selesai juga siapkan entri ni yang sepatutnya dah publish hujung tahun lalu lagi..dah beberapa entri tertangguh gara-gara entri ni saja. Upload gambar berapa kali tapi tak dapat nak save..wawawa. Syukurlah akhirnya berjaya juga update entri ni..syukur sangat-sangat:)

InsyaAllah next time nak pergi lagi..ada plan nak tukar tayar kereta kat sana nanti, murah yang amat sebab tak ada cukai kan..haha. Dah tengok dah, untuk tayar kereta saya saja sebiji dalam RM700++ kat sini tapi sana boleh dapat dengan harga RM300++ je untuk jenis yang sama..siapa tak nak kan, hehe. Mana tau ada rezeki pergi dengan baby pula nanti..amin ya Rabb.

No comments:

Post a Comment