Thursday, January 22, 2015

BANJIR DI RUMAH MERTUA

Bismillahirrahmanirrahim...

Banjir datang melanda lagi di daerah saya di beaufort ni.. lebih-lebih di rumah mertua, dah macam rumah terapung pun ada. Cuaca pula agak sejuk musim-musim banjir ni, hujan memanjang. Masing-masing terpaksa cuti tak dapat pergi kerja. Kami suami isteri minggu ni cuma 2 hari saja ke tempat kerja.. nak buat macam mana,sekolah serta perjalanan sepanjang ke sekolah habis ditenggelam banjir.

 Kereta abang dan ipar duai terpaksa hantar ke rumah pakcik sebelah, kawasan rumahnya tinggi sikit.

 View dari depan rumah mertua..nasib baik rumah ada tembok tinggi, selamat air tak masuk rumah..

 Sepanjang jalan raya depan rumah mertua..tiap kali banjir memang kat sini selalu dalam.

 Puteri yang tak pernah bosan mandi air banjir..maklumlah budak-budak katakan.

 Kawasan tepi rumah mertua..yang warna biru tu kedai.

 View dari beranda rumah mertua..Sebuah kereta tu je lah yang dapat parking kat halaman rumah.


Semoga banjir kali ni cepat surutnya..ada beberapa tempat lain lagi yang teruk dilanda banjir..semoga semuanya akan kembali pulih seperti sediakala tak lama lagi, amin ya rabb.

0 comments:

Post a Comment

    © Friends Forever Template by Emporium Digital 2009

Back to TOP