Wednesday, January 14, 2015

DILEMA GURU PENGGANTI

Bismillahirrahmanirrahim...

Baru 3 hari persekolahan bermula sudah ada peristiwa yang mencuit hati berlaku..alkisahnya semalam pada hari kedua persekolahan, saya duduk di bilik guru sendirian. Tiba-tiba saya didatangi 2orang murid tahun 4.

Murid: Ustazah, si maizatul suruh tanya bila ustazah bersalin? Dia nak suruh pakcik dia ganti ustazah.

Saya: Er..yang tu kena tanya guru besar sebab ustazah tak tau tentang perkara tu.

Sebenarnya lebih kepada malas nak layan sebab murid yang datang jumpa tu cuma disuruh dan ikut arahan kawan je..tu yang saja suruh jumpa guru besar terus sebab rasanya diorang tak beranilah dengan guru besar..sekali tak lama lepas tu murid lain pula tapi dari kelas yang sama datang jumpa guru besar tanya perkara sama..

Ingatkan tak berani..sekali berani pula rupanya, hm..macam tu la budak-budak sekarang..tak sangka pula sampai macam tu sekali. Budak yang nak pakcik dia jadi pengganti tu pula, sebenarnya mencadangkan sendiri perkara tu..pakcik dia tak tau apa-apa pun..adoilah.

Baru 3 hari persekolahan juga, kaki saya sudah menbengkak akibat berdiri, berjalan dan duduk yang banyak..wawawa. Sakitnya sampai ke betis kadang tu. Seram sendiri saya nak tengok kaki membengkak, macam nak cucuk-cucuk je bagi kempis balik..haha. Semoga Allah beri saya kekuatan untuk terus kuat menghadapi hari-hari seterusnya ni sebelum saya mula bercuti panjang nanti, insyaAllah..amin.

0 comments:

Post a Comment

    © Friends Forever Template by Emporium Digital 2009

Back to TOP