Thursday, October 23, 2014

NALURI KEIBUAN KOT..

Bismillahirrahmanirrahim...

Baru je berapa hari tapi rasa macam lama sangat tinggal blog ni..ceh, hehe. Sebenarnya minggu lepas seminggu juga lah abang demam, batuk dan selesema. Risau juga sebenarnya takut berjangkit pula dari abang. Yelah kalau tak sihat sorang-sorang tak apa..ni dengan baby sekali pula terlibat nanti, itu yang minta sangat supaya tak terjangkit.

Namun kami hanya mampu merancang..akhirnya petang Jumaat lalu, ditakdirkan saya merasai juga *nikmat* demam itu.. Allah. Seharian sabtu memang saya terbaring je lah merehatkan diri yang tidak sihat..badan panas dan selesema pula. 



Tapi entah dari mana datang kekuatan, biarpun agak lemah dan sangat tak larat tapi saya gagahkan juga diri berulang alik ke bilik mandi basahkan tuala kecil dan sapu ke seluruh badan untuk kurangkan panas badan tu. Lepas tu saya berusaha habiskan berbotol air putih dengan harapan badan akan cepat pulih..syukur alhamdulillah malamnya tu badan pun dah mula sejuk. Esoknya pula hari ahad saya dah sihat sedikit..tak ada dah baring-baring lagi dan dah boleh mengemas rumah. Syukur sangat-sangat.

Bila fikir-fikir semula..kekuatan untuk merawat diri tu sebenarnya datang sendiri sebab saya nekad tak nak sakit lama-lama sebab tak mahu jadi apa-apa pada kandungan. Saya tak mahu baby dalam kandungan merasai *kesakitan* itu.. fuh, masa bujang-bujang dulu tak pernah pula terfikir nak rawat diri macam tu..makan ubat je tau, haha. Itulah yang dinamakan naluri keibuan agaknya.. lalala.

Thanks sangat pada baby sebab beri saya kekuatan untuk kekal sihat..kalau tak agaknya sampai sekarang pun masih demam tak baik-baik lagi kot. Sejarah juga rasanya demam cuma 1 hari.. syukur ya Allah:) Sakit kali ni memberi 'ibrah yang sangat besar buat diri..

Rasulullah SAW bersabda, "Tidaklah seorang muslim menderita sakit kerana suatu penyakit melainkan Allah menggugurkan kesalahan-kesalahannya dengan penyakit itu, sebagaimana pohon yang menggugurkan daun-daunnya". (HR Bukhari, Muslim)


No comments:

Post a Comment