Thursday, October 16, 2014

MUKA COMEL TAPI GARANG

Bismillahirrahmanirrahim...

Comel ke?? Haha.. sebenarnya ini title yang telah diberi oleh seorang rakan guru kepada saya. Alkisahnya masa tu saya tengah jalankan ujian lisan PKSR 2 Bahasa Arab kat bilik guru, maka saya panggil je seorang demi seorang murid datang menghadap..haha.

Oleh kerana geram sangat dengan murid yang tak boleh nak jawab soalan-soalan lisan yang mudah, maka secara tak langsung ternaik jugalah angin secara tak sengaja..haha.

Sampai nak nangis budak tu menjawab..haha. Saya yang kejam atau memang patut angin saya naik ke tak tau lah mana yang betul.. tapi kesimpulannya semua ni dipengaruhi oleh mood ibu mengandung ni juga rasanya.. wawawa.

Saya mula perasan yang saya agak mudah naik angin sejak-sejak mengandung ni..pantang murid buat silap sikit atau tak menepati arahan dengan tepat, siaplah ada yang mengamuk nanti..haha. Kadang kesian juga dengan budak-budak tapi apakan daya..

Penyelesaian yang saya ambil untuk kurangkan masalah garang-garang dalam kelas ni ialah mengajar sambil duduk..kalau berdiri rasa cepat je nak marah. Bila duduk, kita dalam keadaan bertenang. Lepas tu, kalau saya dapati mood macam tak ok je sebelum nak masuk kelas saya akan bagi latihan atau aktiviti je pada murid..kalau masuk mengajar juga habislah murid-muridku sekalian..haha.



Mujurlah angin garang ni tak merebak kat rumah..setakat kat sekolah je..syukur sangat. Tak suka juga garang-garang ni, tak pasal-pasal dapat title muka comel tapi garang.. haha. Nasib dah kahwin, haha.


3 comments:

  1. orang tua2 kata...mungkin sebab pembawakan budak...tapi xtau laa betul ke x kann...hiihihi

    ReplyDelete
  2. 2 la psal..ksian kat bdk2 2 kna mrh je, hehe.

    ReplyDelete
  3. Huhuhu..sian kat budak2.. Bertabahlah yek.

    ReplyDelete

    © Friends Forever Template by Emporium Digital 2009

Back to TOP