Tuesday, October 14, 2014

DAH ADA BABY KE???

Bismillahirrahmanirrahim...

Suatu petang di hujung minggu, saya dan abang duduk bersantai depan tv..sambil layan running man. Tiba-tiba anak buah abang yang berumur 4 tahun, puteri datang dekat dengan kami dan duduk di sebelah saya. Mula-mula tu elok je dia pun layan sekali tengok running man tu.. lepas tu mula lah mulut becok dia yang petah tu tanya macam-macam.

Puteri : Babu (makcik) ada anak?

Saya : Ada.... (muka confident)

Puteri : Mana lah anak babu??

Saya : Er..dalam perut lagi..

Puteri : (sambil mata tengok kat perut saya).. kenapa perut babu kurus, tak gemuk??

Saya : Memanglah..sebab babu kan kurus (haha..jawapan selamat)

Puteri : Tapi perut ibu besar pun..gemuk lagi. Itulah babu malas makan ubat, baby babu pun kecik. Tengok macam ibu, rajin makan ubat..


ni lah budak bernama puteri tu..grrrr

Aiyaa..checkmate saya dibuatnya dengan soalan yang bertubi-tubi. Siap kena tuduh malas makan ubat lagi.. haha. Isunya hanya kerana perut saya yang kecik dan tak besar macam ibu dia. Ibu dia memanglah..kandungan dah 8 bulan..nampak sarat dah. Abang senyum-senyum je..bukan nak tolong jawab,,haha.

Dah lama dah sebenarnya puteri tu tertanya-tanya tentang tu.. mula-mula dia pergi tanya dekat mak mertua, lepas tu tanya pula ibu dia dan last sekali petang tu dia tanya sendiri kat saya..haha. Macam-macam je lah puteri oi..

Tapi budak tu memang pintar comel dan selalu buat saya gelak besar geli hati..haha. Dan budak puteri tu juga rajin nak belajar 123, abc dan alif ba ta dengan saya..banyak lah bbm dia bawa kat saya kalau nak minta tunjuk ajar tu..geram je rasa. Nasib lah anak orang..alahai.

2 comments:

  1. nurul..masyitah dulu masa 7 bulan pun kecik jugak. tapi nak masuk 8 bulan. bambam ooo...tak larat nak berjalan. jaga-jaga. hehehe

    ReplyDelete
  2. haha..takutnya tp xsbr pun ada jgk..:)

    ReplyDelete

    © Friends Forever Template by Emporium Digital 2009

Back to TOP