Sunday, December 28, 2014

DI SEBALIK 27HB

Bismillahirrahmanirrahim...

Kalau nak ikutkan, 27hb tu cuma tarikh semata-mata..tak ada apa pun. Tapi bagi saya, 27hb yang saya nak cerita ni sangatlah penting. Kena ingat sampai bila-bila sebab dah anggap sebagai satu sejarah. Kira macam hari ini dalam sejarah lah. Ada 3 peristiwa besar dalam hidup saya yang berlaku pada 27hb ni..

**********
27 Februari 2014

*Gambar dari Google*

Paling tak dapat nak lupakan bila saya keguguran pada tarikh ni..awalnya memang sangat sedih dan sedikit kecewa tapi perlahan-lahan saya buang perasaan tu dan ganti dengan perasaan redha. Setiap hari saya pujuk hati dan kata mungkin ini yang terbaik untuk kami suami isteri, mungkin belum masanya lagi masa tu untuk kami menerima kehadiran baby, mungkin Allah nak bagi rezeki yang lebih baik buat kami, mungkin kalau kandungan tu dapat diteruskan keadaan tak seindah yang disangkakan..dan macam-macam sangka baik yang saya cakap dengan diri sendiri untuk pujuk hati. Alhamdulillah saya berjaya bebaskan hati saya dari perasaan negatif akibat keguguran tu dan alhamdulillah selepas *berehat* 3 bulan, saya mengandung semula dan kini menunggu detik kelahiran baby kami..alhamdulillah syukur sangat-sangat ya Allah atas nikmat tidak terhingga ini:)

**********
27 Mac 2014

*pinjam gambar dari mr.google*

Alhamdulillah di saat kami masih dalam situasi *kehilangan*, Allah permudahkan urusan untuk saya keluarkan kereta baru..:) Asalnya beli kereta ni untuk kemudahan ke tempat kerja, demi keselamatan saya dan baby..tapi bila dah keguguran tu, kami teruskan juga dengan rancangan nak keluarkan kereta ni untuk kemudahan masa akan datang. Seperti yang kami dah rancang, semua berjalan lancar..dan kereta ni bukan sahaja memudahkan urusan kami ke mana-mana malahan sangat penting untuk bisnes jual ayam kami..haha. Terima kasih ya Allah..:)

**********
27 Disember 2014





Pada tarikh ini iaitu semalam genaplah setahun perkahwinan kami..alhamdulillah. Pada tarikh ni juga kandungan saya sudah memasuki minggu ke 31..semoga keluarga kecil kami ini akan sentiasa dilimpahi rahmat dan berterusan berada dalam lindunganNya. Semoga Allah permudahkan segala urusan keluarga kami dan kekalkan nikmat bahagia ini hingga ke akhir hayat kami dan semoga permudahkanlah bagi kami untuk menjadi suami dan isteri yang soleh solehah dan bakal abi dan ummi yang mithali..amin!

Tak sangka dah setahun menjadi seorang isteri..rasa macam rindu pula nak pakai baju pengantin kat atas tu, haha. Juga rasa macam baru semalam saya masih di alam bujang, keluar bersenda dengan bff sekalian..:) Happy anniversary yang pertama buat kami suami isteri..:)


3 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. Selamat myambut ukangtahun perkahwinan Hana. Semoga bahagia hingga akhir hayat.

    Take care tau :)

    ReplyDelete

    © Friends Forever Template by Emporium Digital 2009

Back to TOP