Tuesday, December 23, 2014

BANJIR DATANG LAGI!!

Bismillahirrahmanirrahim..

Daerah beaufort dan banjir memang tak dapat dipisahkan..kali ni banjir datang lagi di saat-saat ramai yang mengambil kesempatan melangsungkan walimah, termasuk sepupu saya yang akan diijabkabul jumaat ni..

Dalam 1 malam je air naik dengan begitu cepat..nasib baik tengah cuti sekolah. Kalau tidak..cuti sendiri lah jawabnya, haha.

Pagi tadi masa ke pekan, sempat jugalah jadi wartawan sekejap ambil gambar suasana banjir di pekan beaufort ni..itupun baru anak banjir. Mak bapa banjir belum sampai lagi, saya agak dalam petang ni atau malam kot air banjir akan jadi semakin dalam.












Itulah dia antara gambar-gambar banjir kat pekan yang sempat saya ambil tadi..jangankan pekan, rumah keluarga mertua pun dah rupa macam rumah terapung bila banjir ni..tengoklah nanti kalau rasa rajin saya share gambar *rumah terapung* tu ye :-)

Sedikit renungan kita bersama, bencana banjir yang melanda tak kira walau di mana juga lokasinya sebenarnya merupakan ujian dari-Nya dalam menguji hamba-hamba Nya..semoga kita tidak terleka dan mengambil pengajaran dari setiap bencana yang diturunkan..renung-renungkanlah :-)

0 comments:

Post a Comment

    © Friends Forever Template by Emporium Digital 2009

Back to TOP