Wednesday, August 7, 2013

TRAGEDI SUATU MALAM

Bismillahirrahmanirrahim...


Semalam saya dah terlepas terawih sehari jadi hari ni memang niat sungguh-sungguh kena pergi juga sebab ni dah kira malam last (29 Ramadhan).. malam esok dah tengok anak bulan. Tambah pula malam ni nak khatam al-Quran ramai-ramai, maka saya mesti pergi juga.


Selalu pergi mesti dengan  abah..biasa abah akan tunggu saya untuk pergi sekali. Tapi malam ni abah lambat sikit maka saya pergi dulu naik motor gagah sekali dengan telekung yang menggerbang. Dari jauh nampak macam kain putih je melayang-layang dalam gelap, nasib baik ada cahaya lampu motor.. haha.


Pendek cerita.. selesai je semua urusan ibadah di rumah Allah maka saya pun bergegas pulang. Laju-laju saya jalan menuju ke motor. Macamlah ada orang nak curi motor tu.. haha. Tiba-tiba.. gedebuk! sakitnya hanya Allah saja yang tahu dan Maha Mendengar rintihan saya yang serba control masa tu.. haha. Saya terjatuh ke dalam longkang.. wawawa. Sakit yang amat sangaaaaaaaat di bahagian hadapan betis.


Masa tu dalam hati hanya berharap supaya tiada sesiapa yang nampak sebab tempat tu gelap tiada lampu..tu yang bersungguh-sungguh saya terjatuh dalam longkang tu. Cepat-cepat saya bangun dan buat macam tiada apa yang berlaku walhal dalam hati menahan seluruh rasa sakit dan sangat payah berjalan. Nasib baik lah yang sakit tu kaki sebelah kiri.. selamat dapat start motor dengan jayanya:)


Sampai je rumah terus selak kain baju kurung dan rasa macam nak pengsan (saya tipu) bila tengok betis dah luka + lebam + berdarah.. wawawawa. Mak dah bebel sebab saya tak hati-hati.. dalam hati sempat berkata-kata, 'adakah En.tunang akan turunkan mas kahwin disebabkan kecederaan ini yang confirm akan tinggalkan parut?' haha.. itu tak mungkin akan terjadi.

Allah sayangkan saya sebab tu datangkan ujian camni supaya dosa-dosa kecil terhapus oleh kesakitan ni.. berdenyut-denyut sakitnya tau. Apa pun yang berlaku pasti ada hikmahnya.. siapa tau mungkin ada sesuatu yang lebih besar terjadi kalau saya terus balik tanpa ditimpa ujian itu. Mungkin tragedi yang berlaku untuk mengelakkan saya dari tragedi yang lebih besar kan...hehe.


Selamat menyambut kedatangan syawal dengan parut besar di kaki buat saya:)


0 comments:

Post a Comment

    © Friends Forever Template by Emporium Digital 2009

Back to TOP