Tuesday, August 6, 2013

TIADA MOOD RAYA

Bismillahirrahmanirrahim..


Raya kali ni sangat lain dari yang lain buat saya.. tiada baju raya mahupun tudung raya apatah lagi sebarang aksesori berkaitan. Tipulah kalau jauh di sudut hati saya kata tak sudi nak beraya sakan.. memang nak tapi apakan daya sejak berehat panjang di rumah dengan tiada income maka saya pun sedar diri tidak mau meminta-minta itu dan ini untuk raya dari orang tua. Saya beralah dan dahulukan adik-adik yang serba mau itu dan ini untuk raya.


Macam budak-budak pula rasanya bila hati bagai dihiris-hiris tanda jeles tengok jubah adik yang mak belikan.. haha. Tak mengapalah pasti ada hikmah di sebalik semua yang terjadi ni:)


InsyaAllah tahun ni raya terakhir saya sebagai anak dara..sebab tu tak rasa sangat nak beraya sebab fikiran dah menjangkau memikirkan persiapan untuk walimah beberapa bulan lagi. Saya sedapkan hati tenangkan jiwa kata camni bila tengok ahli keluarga sibuk tayang baju raya masing-masing..'tak mengapalah kali ni saya biasa-biasa saja..insyaAllah masa walimah nanti saya buat persiapan secukup dan selengkapnya..' hehe.


Mood raya saya juga semakin hilang bila keputusan temuduga SPP keluar dan tarikh temuduga saya pada 21 Ogos. Harus bagaimanalah mau menikmati raya bila hati cuak berdebar memikirkan temuduga.. wawawa. Nampak gaya kena study lah saya di hari raya ni di samping buat persiapan secukupnya untuk hadapi temuduga tu nanti. Ok apa dapat study sambil makan kuih raya.. bulan lain tak dapat camni.. haha.


Patutlah saya tak beria nak raya.. nak puasa lagi lama-lama sikit boleh tak? haha..

Semoga Allah permudahkan segala urusan temuduga tu nanti dan semoga saya berjaya laluinya dengan jaya.. amin!


Syukur lillahitaala sebab dah bagi result yang cemerlang buat saya dalam final exam yang lalu..rasa bersyukur yang amat sangat. Walhal study last minit dan asyik tengok detective conan je berselang-seli dengan upin-ipin..hehe. Animasi yang sangat bagus untuk tenangkan fikiran rupanya..:) Syukur ya Allah atas nikmat yang tidak terhingga ini..

p/s: Doakan lah saya berjaya menempuhi temuduga SPP tu nanti..:)


No comments:

Post a Comment