Wednesday, July 31, 2013

BISNES COMEL

Bismillahirrahmanirrahim...

Jika sebelum ni saya ambil pendekatan sifat pentingkan diri, nak cantik dan comel sendiri-sendiri je.. tapi sekarang tidak lagi bila saya sudah mula berkecimpung dalam perniagaan kecil-kecilan. Kini gadis-gadis terutamanya dan sesiapa sahaja yang bergelar nisa' juga boleh tampil cantik dan comel:)


Mulanya niat saya cuma untuk suka-suka dan koleksi peribadi sahaja tapi bila mak bagi cadangan untuk jual, saya  pun fikir banyak kali.. tambah pula saya faham nisa' di luar sana juga mesti pernah ada masalah macam saya. Nak beli dan pakai warna kita mahu tapi tidak ada dijual.. maka usaha saya ini dapat mengatasi masalah itu.. hehe.


Ini antara hasil tangan saya yang tidak seberapa namun bagi saya cukup membanggakan..syukur lillahi taala atas kurniaan bakat ini:)





  























Semuanya adalah hasil tangan saya sendiri.. mulanya saya design sendiri tapi bila rasa macam lambat je nak kumpul jadi banyak maka saya pun buka untuk tempahan. Siap buat iklan ala-ala catalog lagi tau.. hehe. Dalam entri akan datang la kot saya share 'catalog' saya tu.. hehe.

Bila dah buka untuk tempahan yang mana para pelanggan bebas menentukan warna dan design yang diorang nak berdasarkan pada 'catalog' saya yang tak seberapa tu:) Akibatnya saya jadi tak menang tangan dan terpaksa berusaha untuk mengkreatifkan diri..


Tapi saya puas dengan bisnes ni.. buat perkara yang kita suka dan dalam masa yang sama buat orang lain tersenyum sebab saya dah makbulkan impian diorang dengan design yang diorang nak tu..umpama mimpi jadi nyata, hehe. Penat tapi sangat berbaloi.. alhamdulillah syukur lillahitaala.


p/s: Selamat bergaya penuh sopan dengan pin bunga yang comel-comel:)

4 comments:

  1. wow.. mari aku tulung wt iklan d fb.. lg senang hehehehe..

    ReplyDelete
  2. haha..bleh ja suel:)
    klu ada tmpahan nnt aku bg la ko komisen..hehe

    ReplyDelete
  3. hehehe.. bah2 nnti ko email suma kerongsang2 k.. nnti aku upload :)

    ReplyDelete
  4. haha..beres suel.tnggu ja ar..:)

    ReplyDelete

    © Friends Forever Template by Emporium Digital 2009

Back to TOP