Sunday, September 22, 2013

SIAP AKHIRNYA..:)

Bismillahirrahmanirrahim...


Seperti yang telah dirancang hari tu..ketika saya ada masa yang berlebihan, saya akhirnya berjaya menyiapkan jahitan manik pada 2 helai tudung yang pada asalnya kosong tiada hiasan. Alhamdulillah saya berjaya melakukan transformasi pada tudung tu..hehe.


Mulanya saya ingat nak lukis lakaran manik yang saya inginkan di atas tudung tu tapi entah kenapa pensel lukis manik tu tak bekerjasama dengan baik pula dengan saya..last sekali saya ambil keputusan cuba jaya. Jahit je ikut gerak hati walaupun sedikit payah sebab tak ada landasan yang nak diikut. Alhamdulillah di sebalik kepayahan dan usaha gigih itu saya berjaya walaupun hasilnya tak berapa nak sama macam tudung yang ada jual kat kedai..(ada hati rupanya nak lawan jahitan kedai..haha).


Jom lihat hasilnya:)




 Kedua-dua tudung asalnya kosong macam ni tapi saya ambil gambar 1 tudung je..




 Tudung purple: jahitan manik di atas kepala



 Tudung purple: Jahitan manik di bahagian bawah



Tudung maroon: Jahitan manik di atas kepala


 
Tudung maroon: Jahitan manik di bahagian bawah


Itulah hasilnya..saya buat sedikit-sedikit, berhari-hari juga lah untuk siapkan kedua-duanya.. entah kenapa bila ambil gambar dua-dua tudung nampak macam sama warna pula. Maklumlah ambil gambar dengan hp 'canggih' kan..haha.


Agak-agaknya boleh tak usaha jahit manik ni diteruskan?? Ada juga niat nak jahit manik kat tudung bawal yang kosong tak ada hiasan.. boleh la jadi ala-ala bawal crown tu kan, hehe. Jahit kat shawl pun boleh.. dapatlah jadikan tudung dan shawl lama berwajah baru:)


Menjahit sangat enjoy sebenarnya..:)


0 comments:

Post a Comment

    © Friends Forever Template by Emporium Digital 2009

Back to TOP