Wednesday, May 13, 2015

RUTI HARIAN SELEPAS HABIS CUTI...!

Bismillahirrahmanirrahim...

Minggu ni tamat sudah cuti bersalin saya selama 3bulan itu..sedih nak tinggal zahrah kat rumah dengan mak tapi apakan daya..wawawa. Tiada sudah moment mandikan zahrah setiap pagi itu..sedih. 

Untuk kurangkan kesibukan setelah balik bekerja, minggu lalu lagi dah siap-siap iron baju banyak sikit untuk stok sepanjang minggu ni..sekali dengan baju abang. Lepas tu siap-siap penuhkan fridge dengan stok susu..alhamdulillah setel bab itu. 

Hari pertama kembali bekerja agak kelam kabut juga sikit..balik je kena masak pula lepas tu ganti mak jaga zahrah. Kena pam susu lagi sebab setengah hari tinggal zahrah, susu terkumpul banyak..sekali pam dapat 2botol saiz 5oz..syukur alhamdulillah.

Lepas tu kena basuh botol-botol bekas zahrah minum..main-main dengan zahrah lagi. Pada usia 3bulan ni zahrah sangat suka bermain..sangat suka ketawa juga..tak sampai hati biar dia main sorang-sorang.

Petang pula bawa zahrah jalan-jalan pula..budak bambam tu sangat suka berjalan tau. Lepas tu sibuk nak mandikan zahrah pula, basuh kain dan kelam kabut pula nak tidurkan zahrah dan nak masak untuk makan malam pula..fuhh!

Bila zahrah tidur, boleh makan dengan tenang dan santai bersama abang..lepas makan pula sambil rehat-rehat buat pula rph..pheww!

Tahan hati jelah rasa macam masa pack sangat..jap lagi sebelum tidur nak pam susu pula lagi..demi zahrah dan niat untuk penyusuan secara ekslusif, sabar sajalah.

Paling penting kena hargai masa dengan sebaiknya..sikit pun tak boleh buang masa. Kena urus masa dengan sebaiknya..insyaAllah semoga setiap urusan kami sekeluarga dipermudahkan..amin.

Cak! Ini pagi tadi masa kami suami isteri sedang bersiap ke tempat kerja..zahrah dah bangun dan masa ni dia tengah bermain..sedih woo nak tinggal dia main.

Tak padan kecik dah pandai posing..hehe

Budak manja..rindu pujuk dia nangis macam ni.

Minggu depan saya kena hadiri kursus PTM..terpaksa abang cuti 5hari untuk jaga zahrah sepanjang saya berkursus di kem PLKN tu nanti. Kesian kat abang dan zahrah..wawawa.

Nanti saya update macam mana pengalaman bawa anak kursus..insyaAllah.

2 comments:

  1. ohh sudah start kerja kah sis...? banyakkan lah bersabar,memang sayu mo tinggal anak masa pigi kerja tu tapi terpaksalah kan... hehe.. doa byk2 moga anak sentiasa dlm peliharaan Allah... selamat berkursus nti sis..:)

    ReplyDelete
  2. Iya..mula kerja suda mgu ni kak :-) tbh ja ati mau tgl ank ms pg keja tau..nda sbr2 mau blik jmp ank bla tghari..:-)

    ReplyDelete

    © Friends Forever Template by Emporium Digital 2009

Back to TOP