Saturday, August 16, 2014

CERITA RAYA KAMI:)

Bismillahirrahmanirrahim...

Tahun ni tema hari raya kami ialah hijau.. tema sebelah keluarga mentua:) 2 hari sebelum raya kami di rumah keluarga saya, siapkan apa-apa yang patut lepas tu malam raya hingga ke pagi raya pula di rumah mentua. Tengahari raya pertama tu baru lari balik ke rumah keluarga saya pula sampai raya kedua.. rumah dekat je, jadi bila-bila masa kami nak balik boleh je terus balik.. tak ada apa nak dirisaukan, hehe.

ni ialah barisan model yang tak sabar-sabar nak bergambar raya..siap sedia di lokasi penggambaran, haha.


 2 orang tak ada dalam gambar keluarga ni.. yang penting saya tetap ada, hehe. 


Semua tak sedia.. tapi saya dah standby dengan senyuman, haha.


Keluarga besar belah suami bila dah berkumpul 3 buah rumah.. sarapan ramai-ramai:)


Ni pula gambar di kerukan, kuala penyu ..keluarga belah suami juga..


Abang saja suruh tunjuk..hasil tangan dia menghias koktel buah untuk tetamu masa raya tu:)


Alhamdulillah biarpun agak sedikit penat dan macam kelam kabut sikit raya tahun ni sebab nak bahagi masa antara kedua belah keluarga kami tapi kami seronok dan menikmati saat-saat itu dengan gembira:) Tahun pertama raya bersama katakan.. hehe.

Raya kami seterusnya pula ialah di kampung mak si puteri (biras saya) di Kg. Banting, sipitang.. perjalanan kami ke sana tu sambil-sambil usha buah-buahan yang tengah musimnya sekarang ni.




Ni lah si puteri..bukan main lagi dia posing, haha.


Penyakit orang sekarang..berselfie saja, haha.


Kampung ni dipenuhi dengan bunga-bunga.. macam-macam bunga ada.


Mak mentua pun tak nak ketinggalan bergambar dengan bunga..


Bunga-bunga banyak di tepi jalan..


Apatah lagi di halaman rumah..memang banyak.


Banyaknya bunga-bunga kat sana sampai saya dan abang pun sibuk lawan siapa jumpa bunga yang lebih cantik.. haha. Mak mentua pun bukan main lagi borong bunga-bunga..

Balik dari kg. Banting kami pun singgah di tamu Sipitang mencari buah-buahan.. majoriti beli durian, tapi saya dan abang beli langsat madu. Beli sekilo je untuk makan sepanjang dalam perjalanan. Ingatkan tak ada apa-apa kesan makan langsat banyak-banyak, sekali esoknya hampir 6-7 kali saya muntah dan abang pula cirit birit.. fuh, serik saya nak makan langsat madu lagi.. haha.

Begitulah kisah raya saya dan abang secara ringkasnya untuk tahun ni.. semoga dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki dapat lagi bertemu dengan ramadhan dan syawal akan datang.. biiznillah, amin.


0 comments:

Post a Comment

    © Friends Forever Template by Emporium Digital 2009

Back to TOP