Sunday, March 30, 2014

TRIP TO PULAU SAPI

Bismillahirrahmanirrahim...


Entri ni sudah tertangguh agak lama..mau tak mau saya 'paksa' diri update juga pada hari ni..hehe. Salah satu destinasi bulan madu konon-konon kami di pulau sapi, salah satu pulau yang ada di Taman Tunku Abdul Rahman selain pulau manukan dan pulau mamutik..snorkelling dan berenang berduaan secara halal..syukur ianya sangat seronok!


 kaunter tiket di jesselton point..





 Masa ni inai masih merah lagi di jari jemari kami:)


 Jeti pulau sapi..yeah!








Ready to snokerling..:)







 Di cafe pulau sapi..jangan risau, harga makanan minuman semua standard..hehe














Setengah hari kami di pulau sapi..seronok sangat sebab dapat tengok banyak jenis ikan yang pelbagai bentuk dan warna...antara 3 pulau yang terdapat di Taman Tunku Abdul Rahman ni, pulau sapi ialah tempat palinggg best untuk snorkelinh sebab banyak ikan.


Ramai juga orang yang buat snokeling..meriah pesisir pulau tu. Bila sekumpulan orang tu jumpa lubuk yang banyak ikan, kami dan yang lain-lain pun berlumba-lumba pergi kat tempat tu juga.. haha. Yang lain-lain tu siap bawa kamera lagi masuk dalam air..serius jeles, haha.


Kos ke pulau ni tak mahal sangat pun.. kalau tak silap kami cuma bayar RM 90 untuk tambang ulang alik dan sewa peralatan snokeling tu. Kat Taman Tunku Abdul Rahman ni juga kita boleh main parasailing, banana boat, fly fish dan jalan dalam air sambil tengok pemandangan di dasarnya menggunakan seawalking..comel benda tu tau, dari jauh macam permainan kanak-kanak.. haha.  KIta tinggal pilih je nak try semua yang best tu kat pulau mana 1 dalam taman ni.


Kami tinggalkan pulau sapi dengan angan-angan menggunung nak datang balik next time untuk cuba parasailing pula:)


2 comments:

  1. nurul....lamak xtangga ktk!!! bruk tga pic wedding ktk....cantekk...

    ReplyDelete
  2. aok eh..mun dtg sbh padah jak klak.rndu ati kat ktk..

    ReplyDelete