Monday, June 2, 2014

PERISTIWA DI SHOPPING COMPLEX

Bismillahirrahmanirrahim...

Jika ikutkan rasa hati serius saya masih sedih dan terkilan dengan kejadian yang berlaku siang tadi..namun saya terpaksa redha, perkara sudah terjadi kan..kena sabar saja lah. Alkisah bermula masa saya dan abang singgah di centre point tengahari tadi. Macam biasa kami tinggalkan kereta di parking atas..tingkat 3. Itu pun syukur sangat dapat jumpa parking sebab hampir 4 kali pusing dari bawah ke atas akhirnya berkat kesabaran jumpa juga petak kosong. Entah kenapa penuh dan sesak pula parking centre point tu hari ni..


Selepas 2 jam..tibalah masa pulang. Saya pergi warisan square sekejap untuk beli big apple..abang pula naik atas dan ambil kereta di tempat parking. Kami decide untuk berjumpa di bawah saja di depan centre point tu. Lepas tu bila saya dah sampai di kereta, abang terus cakap dengan nada kesal.. ' sayang, kereta ni tercalar kat depan..betul-betul kat bucu ni '.. sambil abang tunjuk lagi kat bucu depan sebelah pemandu. Saya terkejut tapi masa tu rilek lagi sebab belum nampak keadaan sebenar. Tambah pula abang suruh tengok sendiri nanti masa berhenti kat mana-mana..


Lepas tu bila saya dapat tengok sendiri... ni lah keadaannya..  






Abang kata kejadian ni mungkin berlaku masa kat parking tu lah..kereta sebelah tergesel masa dia nak keluar dari parking...abang sampai kat kereta dia terkejut ada kesan calar macam tu. Sedih rasa hati masa tengok kereta jadi macam ni. Saya sendiri berusaha bawa elok-elok masa pandu kereta ni tapi orang lain dengan mudahnya gesel badan kereta kat situ pula. Tak pasal-pasal kena melabur cat semula kereta ni.. wawawa. Nasib baik cuma calar, tak kemek.. kena cat semula saja lah.


Untuk semua pemandu kenderaan tak kira jantina, umur,  pekerjaan mahupun status.. silalah memandu secara berhemah, sabar, dan mengikut undang-undang jalan raya.. saya tak tahu siapa yang dah cederakan kereta kesayangan saya tu tapi saya harap insan itu belajar sesuatu dari perbuatannya pada hari ini dan menjadikan kejadian ni sebagai pengajaran bila memandu lebih-lebih lagi masa masuk dan keluar parking.


Perkara yang terjadi ni buat saya takut pula untuk parking di tempat-tempat awam.. haha. Kita dah parking elok-elok tapi orang lain pula yang cuai. Pleasa ya jangan cuai dan gopoh masa memandu. Renung-renungkanlah..


No comments:

Post a Comment