Thursday, April 17, 2014

RIO OOOOO.....RIO

Bismillahirrahmanirrahim...

Maaflah..agaknya tahun ni memang ditakdirkan untuk saya update entri yang sudah lama berlalu, haha. Ni pun paksa diri cari masa sesuai untuk update blog. Alhamdulillah minggu lalu sempena hari kedua tayangan Rio 2 bermula, saya dan abang berjaya meluangkan masa bersama menonton animasi super best tu.. haha. Siap tonton yang 3D lagi..


Serius best..dari tengok cerita manusia yang ada banyak adegan tak elok dan pakaian yang tidak menutup aurat, lebih baik tengok animasi.. binatang je pun kan:) Lagu-lagu semua best, dapat tengok binatang menari..bukan senang dapat tengok binatang menari tau. 







Keluarga bahagia..binatang pun pandai menghargai.



Part ni yang tak suka..Roberto mula nak kacau-kacau Jewel.




Serius cantik tengok burung-burung ni ramai-ramai atas pokok:)




Ni pula pencinta alam yang selamatkan habitat burung-burung tu.. yeah!



Si katak beracun yang hati busuk..haha



Lepas tengok Rio ni baru tau yang angry bird tu rupanya burung puyuh.. haha.


Cerita ni memang best..sesuai ditonton oleh semua. Pada saya lebih baik tengok animasi macam ni walaupun memang tak logik dari tengok cerita-cerita biasa sebab tak ada unsur maksiat dan merosakkan fikiran..:) 


Animasi ni juga bukan sekadar kartun biasa yang buat kita gelak semata-mata tapi ada mesej yang cuba disampaikan dalam bentuk yang mudah terutama buat kanak-kanak..mesej tentang memelihara alam sekitar dan menyayangi binatang.


Lagi satu watak kartun ni semuanya comel-comel belaka..kalau tengok kita pun akan rasa macam comel je, haha. Penat dah rasanya promote animasi ni..tengoklah ya beramai-ramai..:)

Selamat menonton:)



No comments:

Post a Comment