Friday, April 25, 2014

PISANG BERBUAH 2X

Bismillahirrahmanirrahim..

Nampaknya pisang memang sudah berbuah 2x kali ni.. wawawa. Petang tadi lepas gigih packing ayam segar untuk bisnes kecil-kecilan saya dan abang, saya pun hantarlah ayam-ayam tu ke rumah mak. Dalam hampir jam6 macam tu saya pun pulang ke rumah mertua.. entah macam mana dalam perjalanan saya boleh terlanggar seekor ayam. Saya pun tak pasti status ayam tu sebab saya langgar lari.. haha. Tapi yang pasti saya sempat tengok kat side mirror yang bulu ayam tu berterbangan.. wawawa.

Bila sampai je rumah mertua dan parking elok-elok, cepat-cepat saya pergi tengok bumper depan kereta.. fuh, ok tak ada apa-apa calar.. hahaha. Tapi rasa kesian sangat dekat ayam tu entah apa lah nasib dia agaknya.

Bila abang balik dari main bola, saya pun cerita kat abang insiden yang melibatkan saya dengan ayam tu..

Saya: Abang..tadi kan sayang terlanggar ayam tau
Abang: Hah??? Macam mana boleh terlanggar? 
Saya: entahlah.. nda sempat brek, tiba-tiba sudah terlanggar
Abang: ni mesti laju ni..mana boleh nda sempat brek
Saya: sayang bawa 60 ja.. mana laju. Ayam tu yang salah tiba-tiba limpas lepas tu jalan lambat-lambat
Abang: ???? mesti ayam tu mati sudah.. (lepas tu abang ceramah panjang sebab bawa kereta secara tidak berhemah..wawawa)

Tapi last sekali abang dah malas nak layan saya yang penuh dengan jawapan tak nak mengaku salah..abang pun jawab, " yalah.. ayam tu yang salah. Sayang nda salah pun".. hahaha.

Tapi yang pasti insiden tu memang jadi pengajaran buat saya supaya lain kali lebih hati-hati dan berhemah..bak kata abang, nasib baik tak kena tahan dengan orang kampung dan minta ganti rugi..wawawa. Ni memang dah kes pisang berbuah 2x lepas insiden saya langgar anjing lebih kurang setahun lalu.. tapi masa tu zaman-zaman saya naik ferrari kancil lagi.. haha. Gagah betul langgar anjing sampai patah no flat. Nasib baik kali ni langgar ayam je..:)


Harap-harap lain kali tiada lagi yang menjadi mangsamu.. hehe


3 comments:

  1. Tahniah kreta baruuu hihihi... Syukur.. tumpang gumbira!;)

    ReplyDelete
  2. Tahniah kreta baruuu hihihi... Syukur.. tumpang gumbira!;)

    ReplyDelete

    © Friends Forever Template by Emporium Digital 2009

Back to TOP