Saturday, November 2, 2013

TU LAAA..TIADA FACEBOOK!

Bismillahirrahmanirrahim...

Harus bagaimana saya letak perasaan saya bila insan-insan di sekeliling walau di mana jua saya membawa diri bertanya dan secara tak sengaja menyebut tentang diri dan laman sosial yang saya miliki..


*****
Suatu hari kawan baik masa sekolah menengah dulu telefon dan kami berbual-bual lama..tiba-tiba saya berkata, " eh, hari tu si pau kahwin sampai hati dia nda jemput aku..masa hari majlis tu baru aku dapat tau dari tunang. Sedihnyaaa kawan nda jemput datang majlis.." Lalu kawan baik saya pun jawab, " siapa kata dia nda jemput..tu laaaa tiada facebook!"


*****
Suatu hari di sekolah..Saya berkata, "syam, nanti boleh masukkan gambar-gambar kem bestari solat dalam pen drive? Kalau boleh mau hari isnin, untuk siapkan laporan.."  Lalu jawabnya, " kalau kau ada facebook kan senang..aku upload ja semua gambar tu dalam facebook".


*****
Suatu hari masa kursus KSSR B.Arab... JU berkata," dik, nanti kalau ada apa-apa info tentang j-QAF kakak bagitau dalam facebook ya..eh, lupa pula ko tiada facebook. Whatsapp ada ka?"  "er..er..tiada kak."



Rasanya cukuplah tu kot saya kongsi 3 situasi..tak tau nak cakap apa bila masa kini semuanya melalui media sosial saja..ada juga rasa hati nak buat tapi umpama orang ada niat nak pakai tudung tapi belum dapat hidayah lagi..macam tu lah kot perumpamaan yang sesuai untuk saya.. hehe.


Semoga segala urusan dan setiap langkah saya biarpun tanpa media sosial akan sentiasa diberkati & dipermudahkan.. amin ya rabb.

..Rabbi yasir wala tu'asir..


2 comments:

  1. hehe.. buatla fb long..senang mau contact2 :)

    ReplyDelete
  2. haha..insyaAllah suatu hari nnt suel:)

    ReplyDelete

    © Friends Forever Template by Emporium Digital 2009

Back to TOP