Sunday, November 3, 2013

TIPS ELAK RASA MENGANTUK MASA DRIVE

Bismillahirrahmanirrahim...

Setiapa orang mesti pernah rasa mengantuk masa drive kan..mungkin juga ada yang pernah drive sambil mata terpejam..haha. Ok itu tak lawak tapi bahaya. Saya pula paling mengantuk kalau drive waktu pagi..kalau drive ke tempat yang dekat-dekat je ok tapi kalau drive jauh sikit yang lebih dari setengah jam perjalanan confirm mata saya akan curi-curi terpejam walau saya paksa buka luas-luas.


Tapi kini saya tak bermasalah lagi memandu waktu pagi walau sejauh mana pun asalkan di sisi saya ada makanan sebagai peneman. Biasanya saya akan ambil makanan ringan untuk dimakan sambil memandu..tak sempatlah rasa mengantuk tu singgah bila mulut senaman tak berhenti mengunyah je..:)





Teman saya masa drive sorang-sorang ke papar untuk kursus kahwin hari tu..


Guna tips ni serius tak boring dan saya tak kisah kalau teman yang sebenar di sebelah nak tidur sepanjang perjalanan..cukup ada makanan saya boleh drive sorang-sorang:) Tapi tips ni tak berjaya lah pula kalau masa bulan puasa..terpaksalah cari lagi lain tips ni, haha. 


Apa-apa pun selamat mencuba:)

No comments:

Post a Comment