Thursday, November 7, 2013

ONLY IN BORNEO..

 Bismillahirrahmanirrahim...


Sebelum berakhir sesi persekolahan berjaya juga kami adakan mesyuarat akhir tahun baru-baru ni..semua sepakat memilih Only In Borneo sebagai lokasi meeting..hehe. Saja buat suspen..hehe. 
Kami bermesyuarat secara santai sehari suntuk di Garama Explorer..dekat je dengan kampung saya, jom la datang beramai-ramai:)


Apa yang menarik di tempat tu sebenarnya kita boleh lihat spesies monyet prosboscis (asif jiddan andai salah ejaan), alaaa..yang hidung panjang tu yang famous kat borneo je tu. Ada beberapa tempat lagi yang serupa dengan tempat ni kat daerah saya ni. Tempat ni memang jadi tumpuan pelancong, tiap-tiap petang ramai je datang dengan bas pelancong..
 
 
Pakej yang disediakan adalah menyusuri sungai garama sambil melihat spesies monyet istimewa tu di pokok-pokok. Lewat petang pula lihat kelip-kelip di sepanjang sungai tu..makan juga disediakan serta ada chalet juga. Rasa macam blog cuti-cuti malaysia pula bila tulis macam ni, haha.


 OIB is Only In Borneo..haha























Tandasnya sangat bersih...dan selesa:)



Cermin yang jemu lihat wajah saya banyak kali menghadap dia pada hari kejadian..haha




Apa yang buat mereka tak senang duduk????


Jeng-jeng... makanan sudah terhidang, haha.


Ini makanan saya pada hari tu..sikit je ni,ada banyak lagi saya skip tak ambil:)











Ni je gambar monyet yang saya dapat ambil:(



Petang tu ingatkan nak pergi lah naik bot ramai-ramai sambil tengok monyet hidung panjang tapi hasrat hati tak kesampaian sebab masa sangat cemburu..:( Tak apalah..dekat je dengan rumah, bila-bila boleh pergi lagi..mana tau nak bergambar dengan baju pengantin kat sini nanti, haha. Jemputlah datang ke tempat ni..walaupun agak terpencil tapi damai je. Tenang jiwa raga..:)



0 comments:

Post a Comment

    © Friends Forever Template by Emporium Digital 2009

Back to TOP